Může AROMATERAPIE do života DĚTÍ?
,,Mohou děti používat esenciální oleje?“
,,Mohu syna či dceru mazat rostlinným olejem?“
,,Mohu svoje miminko koupat v koupelovém oleji?“
,,Čím mám mýt své dítě?“
,,Mohu dávat aroma lampu a éterické oleje do místnosti malého dítěte?“
,,Mohu přidávat éterické oleje při masáži dítěte?“
Co je příčinou takových otázek? Je to zodpovědnost za naše děti? Může být příčinou zdravotní stav dítěte, časté záněty průdušek, rýma, ekzémy, oslabená imunita…?
,,Na malé děti se nemá používat olej!“
,,Proč si to myslíte?“
,,Pokožka dýchá a přes olej nemůže, protože ucpává póry.“
Co na to říct? Není olej jako olej. Mycí mandlový olej Baby nebo mycí olej FENYKLÁČEK miminkům omyje pokožku nejen při výměně počůraných plenek.
Oblečení dětí pereme v pracích prostředcích pro děti, často mají i označení SENZITIV. I tyto prostředky obsahují tenzidy, enzymy a jiné chemické složky, které mnohdy dráždí pokožku dospělého, a i při důkladném máchání v textiliích malé množství zůstává. Používáním přípravků ošetřujících pokožku můžeme pokožce pomoci nebo naopak zhoršit její kvalitu.
Chemicky a bakteriologicky čistá voda, jež nám teče z kohoutku je sice pro pokožku ideální, nečistoty ale dostatečně nesmyje. Přidáním několika kapek koupelového oleje do večerní koupele pokožce pomůžeme. Dětský koupelový olej obsahuje rostlinné oleje, které pokožku lehce ošetří. Esenciální oleje mohou děťátko zklidnit.
Mandarinka nebo meduňka sníží hyperaktivitu. Kopaiva, levandule zmírní projev podrážděného ekzému. Nachlazené dítko s nosem ucpaným rýmou ocení koupel eukalyptovo-tymiánovém oleji.
,,Chemie je dobrý sluha, ale špatný pán.“
Zvýšená teplota a horečka jsou obranným faktorem těla a jejich pomocí nám tělo něco říká. Zvýšenou teplotou či horečkou a následným pocením se tělo zbavuje toxických látek. Proto bychom teplotu neměli snižovat okamžitě a hlavně ne násilně. Větší pomocí a užitkem jsou Priessnitzovy zábaly a hlavně prevence... třeba právě za používání olejové kosmetiky.
Vůně působí na naši mysl a city. Pomocí čichových buněk vnímáme vůně a pachy. Vzruchy z nich jsou převáděny do centra mozku, kde je analyzováno působení těchto signálů vysílaných do limbického systému. V této části mozku se formují intelekt, pud sebezáchovy, projevy nálad, paměť. Tato část je i emocionálním centrem mozku. I v dospělosti nám některé vůně připomenou dětství, prázdniny strávené u babičky, její skříně provoněné levandulí, tabákem nebo naftalínem...
Vůně nás obklopují všude, ovlivňují nás. Synteticky vyrobené vůně v avivážích, pracích a čistících prostředcích, parfémech nás i naše děti provázejí každý den. Jejich působení na sliznici nosu se projevuje u každého jinak. Někdo nemá potíže, jiný kýchá, u někoho se okamžitě objeví zvýšené vylučování sekretu, to záleží na imunitním systému sliznice.
Co třeba zařadit do našeho života a života našich dětí vůně sušených rostlin a esenciálních/éterických olejů? Obsahují účinné látky, které je tělo schopno absorbovat a používat. Byliny jsou tady, aby nám pomáhaly, rostou v prostředí stejném jako my a čelí stejným mikroorganismům jako my lidé. Silice, které bylinky obsahují, nám pomáhají v době našich zdravotních potíží. Účinné látky v bylinkách se vzájemně doplňují.
Přiblížit dětem voňavý a léčivý svět bylinek můžete i se speciální VOŇAVOU POZNÁVACÍ SADOU PRO MALÉ I VELKÉ, ve které naleznete spoustu krásných vůní i brožurku se zajímavostmi.